עקב סגירת המרחב האווירי מעל ישראל, מספר חברות אוניות השעו את השירותים אל האזור וממנו, בתוקף מיידי.

עלות רכישת לקוחות (CAC)

עמוד הבית / מסחר / עלות רכישת לקוחות (CAC)
עלות רכישת לקוחות CAC מסחר אלקטרוני פשוט גלובלי

בעולם המסחר האלקטרוני המהיר, הבנת העלויות שלכם היא קריטית לבניית עסק רווחי ובר-קיימא. אחד המדדים החשובים ביותר לניטור הוא עלות רכישת לקוחות (CAC). זה יותר מסתם מספר - זהו פעימת הלב של יעילות השיווק שלכם, מצפן לתקציב שלכם ומפתח לפתיחת רווחיות לטווח ארוך.

בין אם אתם מגדילים חנות מקוונת קטנה או מנהלים מותג מסחר אלקטרוני בנפח גבוה, ידיעת העלות של רכישת לקוח יכולה להיות ההבדל בין צמיחה לשחיקה. מדריך זה ידריך אתכם בכל מה שאתם צריכים לדעת על CAC, החל ממה זה ולמה זה חשוב, ועד כיצד לחשב, להפחית ולשפר אותו.

מהי עלות רכישת לקוח (CAC)?

עלות רכישת לקוח (CAC) היא הסכום הכולל שאתם מוציאים כדי לרכוש לקוח חדש. היא כוללת את כל העלויות הכרוכות במאמצי השיווק והמכירות שלכם - כמו פרסומות, תוכנה, משכורות ושירותים במיקור חוץ.

במילים פשוטות:

CAC = סך עלויות שיווק ומכירות ÷ מספר לקוחות חדשים שנרכשו

אם אתם מוציאים 5,000 דולר על מודעות פייסבוק, קידום אתרים (SEO) ושיווק בדוא"ל בחודש אחד ומרוויחים 250 לקוחות חדשים, ה-CAC שלכם לאותו חודש הוא 20 דולר.

ידיעת מספר זה עוזרת לך לקבוע האם קמפייני השיווק שלך רווחיים ואם אתה מושך את סוג הלקוחות הנכון.

מדוע CAC חשוב למסחר אלקטרוני?

מעקב אחר CAC חיוני מכמה סיבות:

  • תובנות רווחיותאם ערך הלקוח (CAC) שלכם גבוה מדי בהשוואה להכנסות שלקוח מביא, אתם עלולים להפסיד כסף על כל מכירה. ערך לקוח נמוך יחסית לערך חיי הלקוח (LTV) מעיד על עסק בריא וניתן להרחבה.
  • תקצוב וחיזויהכרת תקציב השיווק (CAC) שלכם עוזרת לכם לתכנן את תקציב השיווק שלכם בצורה מדויקת יותר. היא מאפשרת לכם להעריך כמה אתם צריכים להוציא כדי להגיע ליעדי הצמיחה שלכם.
  • ביצועים בערוץפירוט של שיווק שיווקי (CAC) לפי ערוצים (כמו פרסומות בתשלום, מדיה חברתית, קידום אתרים) מראה אילו שיטות שיווק הן היעילות ביותר. זה יכול לעזור לכם להקצות משאבים בחוכמה.
  • אמון המשקיעיםאם אתם מחפשים מימון או שותפויות, CAC הוא מספר שמשקיעים יבחנו מקרוב. הוא מראה עד כמה אתם ממירים הוצאות שיווק להכנסות בצורה יעילה.

מה משפיע על חישוב CAC?

כדי לחשב כראוי את עלויות השיווק והמכירות (CAC), עליכם להבין את כל הרכיבים התורמים לעלויות השיווק והמכירות שלכם. הנה פירוט של מה לכלול:

1. הוצאות פרסום

זה כולל קמפיינים של תשלום לפי קליק (PPC) כמו גוגל אדס, מודעות פייסבוק/אינסטגרם, תשלומי שיווק באמצעות משפיענים, מודעות תצוגה ופוסטים ממומנים.

2. תוכנות וכלי שיווק

אלו הן העלויות של פלטפורמות שיווק בדוא"ל, תוכנות ניתוח נתונים, כלי ניהול קשרי לקוחות (CRM) ומנויים לקידום אתרים (SEO).

3. משכורות ושכר

יש לכלול את משכורותיהם של עובדים בתחומי השיווק, המכירות והפרסום. אם מישהו עובד במשרה חלקית בשיווק, יש לכלול רק את החלק הרלוונטי משכרו.

4. הפקת תוכן

מאמרים בבלוג, סרטונים, עיצוב גרפי, צילום - כל אלה הן עלויות הקשורות לרכישת לקוחות.

5. שכר טרחת ייעוץ או סוכנות

יש לקחת בחשבון גם שירותי מיקור חוץ כמו ניהול מודעות, אופטימיזציה של קידום אתרים (SEO) או ניהול מדיה חברתית ב-CAC.

כיצד לחשב את CAC (שלב אחר שלב)

בואו נעבור על דוגמה מעשית:

סך עלויות השיווק והמכירות לחודש:

  • גוגל אדס: 2,000 דולר
  • תוכנת שיווק בדוא"ל: 200 דולר
  • שכר מנהל מדיה חברתית: 3,000 דולר
  • צילומי מוצר: 800 דולר

סה"כ: $ 6,000

לקוחות חדשים שנרכשו: 300

CAC = 6,000 דולר ÷ 300 = 20 דולר

אז, העלות שלך לרכישת כל לקוח בתקופה זו היא 20 דולר.

מהו CAC טוב במסחר אלקטרוני?

אין תשובה אחת שמתאימה לכולם. ערך לקוח "טוב" תלוי בתמחור המוצר, בשולי הרווח ובערך חיי הלקוח (LTV).

לדוגמה:

  • אם אתה מוכר מוצר ב-25 דולר עם שולי רווח של 10 דולר וה-CAC שלך הוא 20 דולר, אתה מפסיד כסף.
  • אם ה-CAC שלך הוא 20 דולר, אבל הלקוח הממוצע שלך מוציא 200 דולר לאורך זמן, אתה מצליח מצוין.

המפתח הוא להשוות את CAC ל-LTV. יחס זה מכונה לעתים קרובות:

LTV: יחס CAC

מדד בריא הוא:

  • 3:1 – אתם מרוויחים 3 דולר על כל דולר שאתם מוציאים על רכישת לקוח.

כיצד CAC קשור לערך חיי הלקוח (LTV)?

ערך חיי הלקוח (LTV) הוא סך ההכנסה שניתן לצפות מלקוח לאורך כל מערכת היחסים שלו עם העסק שלך.

נניח:

  • ערך הזמנה ממוצע = 50 דולר
  • תדירות רכישה = 3 פעמים בשנה
  • שמירה = שנתיים

ערך חיי אדם = 50 דולר × 3 × 2 = 300 דולר

עכשיו השווה את זה ל-CAC שלך.

אם CAC = 50 דולר, יחס ה-LTV:CAC = 6:1 - נהדר!
אם CAC = 150 דולר, יחס LTV:CAC = 2:1 - עלול להיות מסוכן.

אתה רוצה ש-CAC יהיה נמוך מספיק כדי שתהיה רווחי בטווח הארוך.

כיצד להפחית את CAC מבלי לפגוע בגדילה

הורדת CAC לא אומרת להוציא פחות - אלא להוציא בצורה חכמה יותר. הנה אסטרטגיות מוכחות להפחתת CAC תוך המשך צמיחה של מותג המסחר האלקטרוני שלכם.

1. שפר את שיעורי ההמרה

אופטימיזציה של אתר האינטרנט, דפי הנחיתה ותהליך התשלום יכולה להפוך יותר מבקרים לקונים, ולהוריד את עלות הקנייה (CAC) מבלי להגדיל את עלויות התנועה.

טיפים:

  • כותרות ותמונות של בדיקות A/B
  • השתמשו בקריאות ברורות לפעולה
  • מטב את חוויית הנייד
  • הצע יציאה לאורחים

2. פנו למבקרים באתר באופן ריטרגטי

רוב המבקרים לא קונים בפעם הראשונה. ריטרגטינג באמצעות פרסומות יכול לגרום להם לחזור במחיר נמוך יותר מאשר מציאת לקוחות חדשים.

שימוש:

  • פייסבוק פיקסל
  • רשת המדיה של Google
  • רימרקטינג בדוא"ל

3. מינוף שיווק בדוא"ל

ברגע שמישהו מצטרף לרשימת התפוצה שלך, תוכל לטפח אותו באמצעות השקות מוצרים, מבצעים מיוחדים ותוכן מועיל - כמעט ללא עלות.

בנה את רשימת התפוצה שלך באמצעות:

  • חלונות קופצים עם כוונת יציאה
  • מגנטים לעופרת (מדריכים בחינם, קופונים)
  • הנחות לנרשמים בפעם הראשונה

4. תוכניות הפניה

הפכו לקוחות מרוצים לשגרירי מותג. תוכניות הפניות יכולות להביא לקוחות חדשים בחלקיק מהעלות של פרסומות בתשלום.

הַצָעָה:

  • זיכוי בחנות
  • הנחות בלעדיות
  • מוצרים בחינם להפניות

5. שיווק תוכן אורגני

פוסטים בבלוג, סרטוני יוטיוב ומדריכים מותאמים לקידום אתרים (SEO) יכולים להביא תנועה לטווח ארוך ללא עלות לקליק.

להתמקד ב:

  • מענה לשאלות של לקוחות
  • יצירת מדריכי השוואת מוצרים
  • פרסום מדריכי הדרכה

6. שותפויות משפיעות

למיקרו-משפיענים יש לרוב קהלים מעורבים מאוד. הם יכולים להניע המרות במחיר מכירה פומבית נמוך בהרבה בהשוואה לקמפיינים פרסומיים מסורתיים.

מצאו משפיענים דרך:

  • אינסטגרם`
  • טיק טוק
  • YouTube
  • בלוגים נישה

מדידת CAC בערוצים שונים

כדי לקבל החלטות חכמות יותר, פרטו את CAC לפי ערוץ שיווק. לדוגמה:

ערוץ לבלות לקוחות CAC
מודעות גוגל
$2000
80
$25
מודעות אינסטגרם
$1000
40
$25
משפיעים
$500
50
$10
כתובת אימייל
$300
60
$5

ניתן לראות בבירור אילו ערוצים נותנים לכם את התשואה הטובה ביותר. במקרה זה, לשיווק משפיענים ולדוא"ל יש את ה-CAC הנמוך ביותר.

מהם כמה כלים שעוזרים לעקוב ולמטב CAC?

חישוב ואופטימיזציה מדויקים של עלות רכישת לקוחות (CAC) הופכים להרבה יותר קלים כאשר משתמשים בכלים הנכונים. פלטפורמות אלו לא רק חוסכות זמן אלא גם מעניקות לכם תובנות עמוקות יותר לגבי ביצועי השיווק שלכם, יעילות הקמפיין והתנהגות הלקוחות. להלן פירוט של הכלים השימושיים ביותר למעקב, חישוב ושיפור עלות רכישת הלקוח במסחר אלקטרוני.

Google Analytics 4 (GA4)

גוגל אנליטיקס 4 הוא כלי ניתוח רב עוצמה (וחינמי) המסייע במעקב אחר התנהגות משתמשים, מקורות תנועה, המרות והכנסות. הוא נותן לך תובנות לגבי מקורות התנועה של הלקוחות שלך וכיצד הם מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך לפני ביצוע רכישה.

יתרונות CAC:

  • מעקב אחר מקורות התנועה (למשל, גוגל אדס, חיפוש אורגני, דוא"ל) המובילים להמרות
  • ניתוח מסעות לקוח בין מכשירים וסשנים
  • הבנת שיעורי יציאה מדף ושיעורי המרה לכל ערוץ
  • הגדרת יעדים ומעקב אחר כמות ההכנסות שנוצרת מכל קמפיין

מנהל מודעות פייסבוק

אם אתם מריצים מודעות בתשלום בפייסבוק, אינסטגרם או מסנג'ר, מנהל המודעות של פייסבוק הוא מרכז השליטה שלכם. הוא מאפשר לכם לנהל קמפיינים, לנטר את ביצועי המודעות ולעקוב אחר מדדים מרכזיים כמו עלות לקליק (CPC) ועלות לרכישה (CPA).

יתרונות CAC:

  • צפה בזמן אמת בסכום שאתה מוציא על כל המרה
  • אופטימיזציה של קמפיינים על סמך CAC ו-ROAS (החזר על הוצאות פרסום)
  • בדיקות A/B של קריאייטיב ופלחי קהל להורדת CAC
  • ניתוח איכות והתנהגות הקהל לאחר קליקים

מודעות גוגל

גוגל אדס (לשעבר אדוורדס) אידיאלי לפרסום ברשת החיפוש, ברשת המדיה וב-YouTube. הוא מספק דיווחים מפורטים על הוצאות פרסום וביצועים.

יתרונות CAC:

  • מעקב אחר עלות מדויקת להמרה (CPA) עבור כל מילת מפתח, קבוצת מודעות וקמפיין
  • ראה אילו מונחי חיפוש מניבים את התנועה היעילה ביותר מבחינת עלות
  • ניטור ציון האיכות ורלוונטיות דף הנחיתה כדי לשפר את יעילות המודעות

Shopify Analytics (או פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלך)

Shopify ופלטפורמות מסחר אלקטרוני אחרות (כמו WooCommerce, BigCommerce או Wix) מציעות ניתוחים מובנים שעוזרים לך להבין ביצועי מכירות, התנהגות לקוחות והחזר השקעה שיווקי.

יתרונות CAC:

  • מעקב אחר נתוני מכירות ולקוחות הקשורים למקורות תנועה ספציפיים
  • ניתוח התנהגות רכישה חוזרת וערך חיי הלקוח (LTV)
  • הצג נתוני ייחוס שיווקי בקמפיינים שונים
  • שילוב עם אפליקציות כמו גוגל, פייסבוק וטיקטוק לקבלת דיווח מאוחד

<br> סיכום

לסיכום, עלות רכישת לקוח (CAC) במסחר אלקטרוני היא הסכום הכולל שעסק מוציא על שיווק ומכירות כדי לרכוש לקוח חדש אחד.

לגדול. סוּלָם. עבור גלובלית עם Simple Global

הזמינו פגישת ייעוץ הגשמה!